Hospitality is een breed begrip. Bij hospitality gaat het om de ultieme gastbeleving. Als hospitality op de juiste manier wordt ingezet, maak je het verschil met als resultaat een tevreden klant. De afgelopen jaren zijn er veel hospitality trajecten begeleid in de publieke en private sector. Daarbij is er specifieke kennis ontwikkeld op het gebied van ontvangstbeleving.
Elke organisatie is anders. Door met de opdrachtgever in gesprek te gaan, wordt er in kaart gebracht wat hospitality betekent voor haar/zijn organisatie. Op basis daarvan zal er een traject op maat ontwikkeld worden om de medewerkers te prikkelen en te enthousiasmeren om deze gastbeleving te gaan uitstralen. Een glimlach en vriendelijkheid is niet meer voldoende. Het gaat om het overtreffen van de verwachtingen van uw gasten.
Een hospitality traject kan bestaan uit verschillende modules zoals het volgen van teamworkshops, het uitnodigen van een gastspreker, coaching voor de leidinggevenden, coaching on the job en het bezoeken van een inspirerende omgeving. Persoonlijke uitstraling en gedrag staan hierbij centraal. Tijdens het traject met de opdrachtgever wordt er regelmatig geëvalueerd om aan de verwachtingen te kunnen voldoen en de implementatie geborgd wordt binnen de gehele organisatie.